بازی هاسخت افزار

عملکرد بازی Resident Evil Village با Ray Tracing روی ایکس باکس سری ایکس بهتر است

تحلیل‌ها ثابت می‌کند!

بازی Resident Evil Village به زودی برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم در کنار پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود و یکی از جذابیت‌های زمان عرضه این عنوان، نحوه اجرا شدن آن روی پلتفرم‌ها و کنسول‌های مختلف است. با این که پیش از این در لیون تک درباره نحوه اجرا شدن بازی جدید کپکام (Capcom) روی پلتفرم‌های مختلف و حتی بررسی‌های دقیق انجام شده روی نسخه کنسول‌های سونی صحبت کردیم، اما به تازگی اطلاعات فنی جدید و جالبی از نسخه ایکس باکس سری ایکس این بازی منتشر شده است.

طبق اطلاعاتی که یکی از یوتوبرها با نام ElAnalistaDeBits در اختیار ما قرار داده، نسخه ایکس باکس سری ایکس بازی Resident Evil Village در حالت Ray Tracing با نرخ فریم خوب و ثابتی اجرا می‌شود و به صورت کلی در این حالت عملکرد بهتری نسبت به نسخه پلی استیشن 5 دارد. فناوری Ray Tracing همچنین برای نسخه ایکس باکس سری اس دردسترس است و بازی در این حالت با نرخ فریم پایین‌تری نسبت به نسخه‌های نسل نهمی دیگر اجرا خواهد شد.

جزئیات دقیق نحوه اجرا شدن Resident Evil Village

شما می‌توانید در زیر به صورت دقیق اطلاعات فنی منتشر شده از بازی Resident Evil Village را مطالعه نمایید:

  • در نسخه‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، حالت Ray Tracing به صورت پیشفرض فعال است اما در نسخه سری اس باید به صورت دستی از تنظیمات فعال شود.
  • رزولوشن اجرایی دو نسخه PS5 و Xbox Series X کاملاً مشابه یکدیگرند. هر دو این نسخه‌ها با رزولوشن 2160p یا همان 4K اجرا می‌شوند که به لطف یک تکنیک شبیه چکربوردینگ (Checkerboarding) که منحصراً برای موتور RE Engine است، به دست آمده و در طول بازی، رزولوشن بازی هیچگاه به پایین‌تر از 2160p نرسید. سری اس با رزولوشن 1440p اجرا می‌شود.
  • در نسخه‌های ایکس باکس، نورپردازی در منطقه شهر، گرم‌تر به نظر می‌رسد و نسخه پلی استیشن 5 کمی آبی‌تر جلوه می‌کند. البته این موضوعی است که می‌توان با استفاده از تنظیمات تلویزیون و به صورت دلخواه، آن را اصلاح کرد.
  • زمانی که Ray Tracing فعال است، بازی Resident Evil Village روی ایکس باکس سری ایکس بهتر و روان‌تر از نسخه پلی استیشن 5 اجرا می‌شود. برای قضاوت نهایی، محیط‌های سنگین‌تر ادامه بازی باید تست شود.
  • در نسخه سری اس زمانی که حالت Ray Tracing فعال است، میانگین نرخ فریم روی 40 بر ثانیه قرار می‌گیرد. یوتوبر مذکور پیشنهاد می‌کند که این نسخه از بازی را بدون RT تجربه کنید و نرخ فریم 60 بر ثانیه ثابت را دریافت نمایید.
  • کیفیت Ray Tracing در نورپردازی سراسری (Global Illumination) و بازتاب‌ها، یکسان است.
  • زمان‌های بارگذاری در نسخه پلی استیشن 5 مقداری سریع‌تر است و نسبت به کنسول‌های ایکس باکس، 3 ثانیه زودتر لود می‌شود. هر سه نسخه زمان بارگذاری فوق‌العاده‌ای دارند.
  • هر سه نسخه نسل نهمی از بازی Resident Evil Village دارای سطح کیفی سایه‌ها، بافت‌ها و فیلتر بافت (Anisotropic Filtering) یکسانی هستند
تاریخ عرضه

با توجه به توان سخت افزاری بالاتر کنسول ایکس باکس سری ایکس نسبت به پلی استیشن 5، مخصوصاً در زمینه پردازنده گرافیکی (GPU)، طبیعی است که کنسول نسل نهمی مایکروسافت بهتر و راحت‌تر از پس فناوری پرتقاضایی مانند Ray Tracing برمی‌آید.

بازی Resident Evil Village در تاریخ 7 ماه می سال 2021، مصادف با 17 اردیبهشت ماه سال 1400 برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی و گوگل استیدیا منتشر خواهد شد.

نظر شما در مورد بازی Resident Evil Village و اطلاعات منتشر شده از نحوه اجرای آن روی کنسول‌های مختلف چیست؟ نظرات خوب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع
Wccftech
نمایش بیشتر
0 0 رای
امتیاز این مطلب
اطلاع رسانی در مورد
guest
0 کامنت
کامنت داخل متن
دیدن تمام کامنت‌‌ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا