سخت افزار

سیستم خنک‌کننده PS5 خودش را برای هر بازی بهینه می‌کند!

نرم افزار کنسول نسل نهمی PS5 سرعت فن‌های خنک‌کننده آن را با توجه به هر بازی تغییر خواهد داد.

یکی از مسائلی که توجه کاربران را در ویدیویی که اوایل این ماه از PlayStation 5 منتشر شد، جلب کرد، سایز بزرگ هیت سینک و فن‌‌های این کنسول بود. با توجه به صدای بلند فن‌های PS4، طرفداران نگران این بودند که فن‌‌های جدید به کار رفته در PS5 صدای بیشتری تولید کنند.

از سایز بزرگ فن‌ها و هیت سینک‌ها که بگذریم سیستم خنک‌کننده PS5 این توانایی را دارد که با بررسی بازی‌های اجرا شده سرعت فن‌‌ها را متناسب با آن‌ها تغییر دهد. Yasuhiro Ootori رئیس تیم طراحی سونی در مصاحبه‌ با وب‌‌سایت ژاپنی 4Gamer اعلام کرد که فن‌های PS5 با استفاده از سیستم نرم افزاری این کنسول می‌توانند کنترل شوند. این سیستم با کمک پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی به کار رفته در کنسول‌های نسل نهمی سونی دیتاها متنوعی را از سنسورهای گرمایی که در PS5 به کار رفته‌اند دریافت می‌کند و با توجه به آن‌ها سرعت فن‌های این کنسول‌ را نتظیم خواهد کرد.

به گفته رئیس تیم طراحی سونی، بازی‌هایی که در آینده قرار است برای PS5 منتشر شوند؛ داده‌های مربوط به هرکدام از آن‌ها توسط این سیستم جمع‌آوری می‌‌شود و سرعت فن‌های این کنسول با توجه به این داده‌ها تنظیم خواهد شد. همچنین Yasuhiro Ootori اعلام کرد که تیم طراحی سونی برای تست این سیستم از یک PS5 با قاب شفاف استفاده کرده است.

بسیاری از کاربران نگران این موضوع بودند که فن‌های بزرگ PS5 مانند فن‌های PS4 صدای بسیار زیادی تولید کنند اما Yasuhiro Ootori تایید کرد که این سیستم جدید دیگر اجازه تولید چنین صداهایی را به فن‌های PlayStation 5 نخواهد داد.

هر دو نسخه استاندارد و دیجیتالی PS5 قرار است در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) روانه بازار شوند.

منبع
TechSpot
نمایش بیشتر

مرتضی گلستانی

کامپیوترها برای من بی‌جان نیستن؛ حرارتی که تولید می‌کنن و صدایی که ازشون درمیاد به من یادآوری می‌کنه که اون‌ها هم زنده هستن و حس دارن.
اطلاع رسانی در مورد
guest
0 کامنت
کامنت داخل متن
دیدن تمام کامنت‌‌ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا