سخت افزار

PS5 اجازه دسترسی عناوین Backwards Compatible را به نرخ فریم ۱۲۰ نمی‌دهد!

به گفته سازندگان بازی Rocket League کنسول نسل نهمی سونی، PS5 اجازه دسترسی این بازی به نرخ فریم ۱۲۰ فریم بر ثانیه را نمی‌دهد.

هر دو کنسول Xbox Series X و PS5 به صورت رسمی عرضه شده‌اند و هر تفاوت کوچکی در عملکرد این دو کنسول نسبت به هم می‌‌تواند حکم پیروزی را بری هر کدام امضا کند. یکی از مسائلی که هر دو کنسول‌ روی آن مانور زیادی دادند پشتیبانی از بازی‌های نسل‌های گذشته است. اما نکته مهم در مورد این قابلیت این است که کنسول Xbox Series X توانایی اجرای بازی‌های نسل گذشته را با ۱۲۰ فریم بر ثانیه دارد اما به نظر می‌رسد که کنسول نسل نهمی سونی این امکان را در اختیار کاربرانش قرار نمی‌دهد.

فهمیدنش سخت است که چرا بازی‌هایی مانند Star Wars: Squadrons و Call Of Duty: Warzone که هردو مربوط به نسل‌های گذشته می‌باشد با دریافت پچ‌هایی توانستند به صورت ۱۲۰ فریم بر روی Xbox Series X و Xbox Series S اجرا شوند اما چنین قابلیتی در دسترس کاربران PlayStation 5 قرار نگرفته است. اما به تازگی سازنده بازی Rocket League دلیل این اتفاق را به صورت واضح توضیح داد. Psyinox سازنده بازی محبوب Rocket League که چند وقتی است این بازی را به صورت رایگان در اختیار گیمرها قرار داده است‌ (خبر رایگان شدن بازی Rocket League را می‌توانید به صورت کامل از این لینک مطالعه نمایید) اعلام کرد که PS5 فقط به بازی‌هایی که به صورت رسمی برای این کنسول منتشر شده‌اند اجازه اجرا شدن با نرخ فریم ۱۲۰ فریم بر ثانیه را می‌دهد و چنین امکانی را در اختیار بازی‌های PS4 قرار نمی‌دهد.

همچنین Psyinox در گفتگو با یوروگیمر افزود که این استودیو همیشه به دنبال دست ‌آوردهایی جدید است و اجرای بازی Rocket League با ۱۲۰ فریم روی کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت یک دست‌ آورد بزرگ بود اما سونی فقط به بازی‌هایی که به صورت رسمی برای PS5 منتشر شده باشند اجازه دسترسی به ۱۲۰ فریم بر ثانیه را می‌دهد.

منبع
GameSpot
نمایش بیشتر

مرتضی گلستانی

کامپیوترها برای من بی‌جان نیستن؛ حرارتی که تولید می‌کنن و صدایی که ازشون درمیاد به من یادآوری می‌کنه که اون‌ها هم زنده هستن و حس دارن.
0 0 رای
امتیاز به مطلب
اطلاع رسانی در مورد
guest
0 کامنت
کامنت داخل متن
دیدن تمام کامنت‌‌ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا