بازی هاسخت افزار

انویدیا قصد دارد هوش مصنوعی را در بازخورد لمسی بازی‌ها بگنجاند

یک امتیاز دیگر برای یادگیری ماشینی

هر چند سال یکبار تلاش‌های جدیدی در زمینه آوردن هپتیک‌ها یا بازخوردهای لمسی تأثیرگذار و معنی‌دار به دنیای گیمینگ انجام می‌شود. به عنوان مثال،‌ به کنترلر دوال سنس (DualSense) نگاه کنید که چگونه عصر جدیدی را در دنیای لرزش و بازخوردهای لمسی کنترلرها به وجود آورد و تجربه بازی‌ها را جذاب‌تر ساخت. اما نظرتان درباره هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در این زمینه چیست؟

حالا نوبت شرکت انویدیا (Nvidia) است که یک استفاده دیگر برای هوش مصنوعی و به صورت دقیق‌تر، یادگیری ماشینی پیدا کند. در یک پتنت جدید که برای اولین بار در سپتامبر سال 2019 به ثبت رسید، گروهی از محققان در شرکت انویدیا ابداع جدیدی را در دنیای هپتیک با استفاده از روش یادگیری ماشینی معرفی کردند. آن‌ها معتقد بودند که یک الگوریتم هوشمند می‌تواند ویژگی‌های خاصی را درون محتوا متوجه شود که این محتوا، شامل بازی‌های ویدیویی نیز می‌شود. با این یادگیری، پاسخ یا بازخوردی متناسب با آن شرایط تولید می‌گردد.

بازخورد لمسی با کمک هوش مصنوعی

در متن پتنت مربوط به هوش مصنوعی در بازخورد لمسی بازی‌ها، این‌چنین توضیح داده شده که اثرات لمسی یا هپتیک، برای مدت زمان طولانی در جهت ارتقای محتوا مورد استفاده قرار می‌گرفته که شامل لرزش، یا رامبل (Rumble) می‌شود. این توضیحات بیان می‌کند که تاکنون برنامه‌نویسان برای اجرای درست بازخوردهای لمسی، مجبور بودند تا آن را در نقاط خاصی از بازی‌ و محتوای خود قرار دهند اما با فناوری‌های مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، ویژگی‌های خاصی شناسایی و تشخیص داده می‌شوند.

توضیحات این پتنت جزئیات فنی و دقیقی را درباره این فناوری جدید شرکت انویدیا به ما نمی‌دهد اما با جمع کردن اطلاعات منتشر شده، شاید بتوانیم بگوییم که بازخورد لمسی جدید، به وسیله یک مداربندی خاص و شخصی سازی شده میان پردازنده مرکزی (CPU) و پردازنده گرافیکی (GPU) کار می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد که امکان استفاده از این فناوری نیز برای طیف وسیعی از کاربران و دستگاه‌ها وجود دارد.

اما جالب است بدانید که این بازخوردهای لمسی یا هپتیک به یک محرک و عامل برای راه افتادن و یاد گرفتن نیاز دارد. به عنوان مثال، تصاویر و اشیای متحرک یا سیگنال‌های صوتی، عوامل راه‌انداز برای این فناوری به حساب می‌آید.

با توجه به این اطلاعات، بدون شکل می‌توانیم بگوییم که آینده بازخوردهای لمسی برای ارتقای حس تجربه کاربر، بسیار روشن و هیجان انگیز است. البته این پتنت و جزئیات نیز ممکن است مانند برخی از پتنت‌های دیگر، در واقعیت از چیزی که طرح به ما می‌گوید، متفاوت باشد. با این حال، مشخص است که شرکت انویدیا برای استفاده و بهره‌گیری از هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشینی،‌ برنامه‌های بزرگی در سر دارد.

منبع
PCGamer
نمایش بیشتر
0 0 رای
امتیاز این مطلب
اطلاع رسانی در مورد
guest
0 کامنت
کامنت داخل متن
دیدن تمام کامنت‌‌ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا