سخت افزار

تلفیق موس و دسته بازی در «ترک بال» جدید شرکت انویدیا

انتشار پتنتی متعلق به شرکت انویدیا که به دستۀ بازی جدید و انقلابی این شرکت اشاره می‌کند

به تازگی جزئیات پتنتی متعلق به شرکت انویدیا منتشر شده‌اند که اشاره به دسته بازی «ترک بال» جدید این شرکت می‌کند. در این پتنت که تاریخ آن به سال 2019 میلادی برمی‌گردد، اشاره به یک دستگاه شده که دقت موس و انعطاف «جوی استیک» را باهم به یک دستگاه واحد می‌آورد.

در این پتنت آورده شده که در حال حاضر، هیچ دستگاه واحدی نمی‌تواند تمام نیاز‌های گیمرها را برای بازی‌های مختلف به تنهایی پوشش دهد. در حالی که یکی از دو ورودی موس یا جوی استیک می‌تواند برای یک نوع بازی مناسب باشد، دیگری برای نوع متفاوتی از بازی‌ها مناسب است.

موس و جوی استیک، هر یک مناسب برای نوعی استفاده

به عنوان مثال، ورودی موس – که مخصوص کامپیوتر است – تغییر نسبی موقعیت خود را روی سطح شناسایی و به سیستم گزارش می‌کند و از این طریق، فرامین بازی هدایت می‌شوند. این شیوۀ هدایت برای فرامینی مناسب است که نیازمند دقت بسیار زیاد هستند (مانند فرامین بازی‌های شوتر).

در سوی دیگر، ورودی جوی استیک – که در دسته‌های بازی وجود دارد – فرامین بازی را از طریق رصد تغییر موقعیت جوی استیک‌ها از وضعیت تعادل مرکزی آن‌ها هدایت می‌کند. این نوع هدایت برای فرامینی که از جنس «کنترل سرعت» هستند بسیار مناسب است؛ فرامینی نظیر کنترل گاز و ترمز و فرمان یک ماشین یا تغییر زاویۀ دوربین در برخی موقعیت‌های بازی‌ها.

راه حل چیست؟

این پتنت، راه حل این موضوع را یک دستۀ بازی خاص می‌داند که هم دقت مطلق موس و هم آسانی تغییر فرامین «کنترل سرعت» را در یک مجموعۀ واحد ارائه می‌دهد؛ در حالی که شاسی‌های آن پس از رها شدن، درست مانند جوی استیک‌ها، به وضعیت تعادل مرکزی خود برمی‌گردند.

محصول معرفی شده یک «ترک بال» حساس به لمس را در خود میزبانی می‌کند که مزایای ورودی موس و ورودی جوی استیک را به صورت همزمان و در یک دستگاه واحد ارائه می‌دهد و به گیمرها این آزادی را می‌دهد که بدون نگرانی در مورد قابلیت‌های ورودی دستگاه خود (چه موس و چه کنترلر)، هر نوع بازی را بتوانند انجام دهند. پتنت شرکت انویدیا

آیا این محصول محبوبیت موس و کیبورد را کاهش می‌دهد؟

راه حل انویدیا: تلفیق موس و دستۀ بازی
راه حل انویدیا: تلفیق موس و دستۀ بازی

در این پتنت به یک پردازشگر هم اشاره شده که در داخل دستگاه قرار می‌گیرد و وظیفۀ آن، شبیه سازی یک ورودی جوی استیک و یک هسته از جنس رسانا برای فعال کردن فرامین ورودی لمسی خواهد بود. البته تاریخ صنعت گیمینگ سرشار از تلاش‌های اولیه برای دستیابی به کیمیای کنترلرها و تولید یک محصول کامل است.

در حال حاضر در سال 2021 میلادی هستیم و کماکان، مجموعۀ «موس و کیبورد» حرف اول را در گیمینگ می‌زند و به این زودی‌ها هم منقرض نخواهد شد! به طور خلاصه، انتظار نمی‌رود که این محصول حتی در صورت موفقیت، از محبوبیت موس و کیبورد در گیمینگ بکاهد.

هنوز مشخص نیست که ایدۀ این کنترلر چند منظوره قرار است صرفاً در حد یک پتنت ثبت محصول باقی بماند و یا اینکه به زودی با آن در قفسه‌های فروشگاه‌ها ملاقات خواهیم کرد. اما اگر این ایده تبدیل به یک محصول تجاری شود، قطعاً یک انقلاب خواهد بود. البته همان طور که پیش‌تر ذکر شد، قرار نیست این ایده و محصول موجب کنار گذاشته شدن موس و کیبورد بشود!

نمایش بیشتر

علی قربانی

هوانوردی، هوانوردی، هوانوردی... در کنارش، کمی هم سخت افزار و تکنولوژی 🙂
0 0 رای
امتیاز این مطلب
اطلاع رسانی در مورد
guest
0 کامنت
کامنت داخل متن
دیدن تمام کامنت‌‌ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا