بازی هاسخت افزار

تأثیر فناوری DLSS در بازی Black Ops Cold War

با اضافه شدن فناوری DLSS شاهد افزایش عملکرد چشمگیر آن در زمان بازی هستیم!

شرکت Nvidia با ارسال بروزرسانی اعلام کرد فناوری DLSS (یا Deep Learning Super-Sampling) هم‌اکنون برای چهار بازی در دسترس قرار گرفته که معروف‌ترین آن‌ها بازی Call of Duty: Black Ops Cold War است. به طور کلی این فناوری تأثیر خیلی خوبی روی عملکرد کارت گرافیک دارد و حتی اهمیت استفاده از آن در کارت گرافیک‌های RTX 3050 و RTX 3050 Ti مثال زدنی است!

طبق آزمایش‌های Nvidia، فناوری DLSS می‌تواند در بازی Black Ops Cold War نرخ فریم را تا 85 درصد در عناوین جدید با وضوح تصویر 4K بهبود بخشد. در حالت Performance Mode، کارت گرافیک پرچمدار RTX 3090 توانست با فعال شدن این تکنیک تا 124.8 فریم بر ثانیه دریافت کند، در حالی که با خاموش بودن DLSS این رقم به 68.3 فریم بر ثانیه رسید. لازم به ذکر است که در تمام بخش‌های آزمایش Ray Tracing روشن بود.

به غیر از بازی بسیار محبوب از فرنچایز Call of Duty، فناوری DLSS هم‌چنین برای عنوان رایگان War Thunder، ساختۀ شرکت Gaijin Entertainment نیز در دسترس است. توسعه دهندگان در حال ارتقا موتور بازی‌سازی Dagor engine به نسخۀ 6 هستند و تعدادی از پیشرفت‌های گرافیکی مانند نورپردازی پویا، بهبود فیزیک چمن، باقی ماندن اثرات روی محیط و دیگر موارد را به آن اضافه کرده‌اند.

مشاهدۀ عملکرد بازی‌ها در زمان فعال و غیر فعال بودن فناوری DLSS

با فعال شدن DLSS 2.0، عملکرد بازی War Thunder افزایش پیدا کرد. البته، افزایش راندمان در این بازی به طور کلی با چیزی که از فناوری DLSS انتظار داریم کمی فاصله داشت و در این قسمت شاهد افزایش 30 درصدی نرخ فریم ریت هستیم. به طور کلی این بازی روی هر سیستمی اجرا می‌شود، بنابراین ممکن است با این ویژگی ارتباطی داشته باشد. در سوی دیگر، بازی آنلاین Enlisted که توسط Gaijin Entertainment در تاریخ 10 نوامبر، سرانجام در قالب نسخۀ بتای محدود برای نسخۀ کامپیوتر (و هم‌چنین برای سرویس Xbox Game Preview) با پشتیبانی از DLSS 2.0 عرضه شد. این بازی در مقایسه با War Thunder از افزایش راندمان بیشتری برخوردار است و به صورت میانگین در رزولوشن 4K میزان فریم ریت تا 55 درصد بهبود پیدا کرد.

در نهایت، بازی شوتر اول شخص و تاکتیکال Ready or Not در نسخۀ بتای محدود خود، پشتیبانی از DLSS 2.0 را دریافت کرد. استودیو Void Interactive، سازندۀ این عنوان هم‌چنین از اضافه شدن تکنیک‌های گرافیکی Ray Traced Reflections، Ray Traced Shadows و Ray Traced Ambient Occlusion خبر داد که همگی آن‌ها روی عملکرد بازی تأثیر می‌گذارند. خوشبختانه با فعال بودن DLSS شاهد افزایش 120 درصدی در رزولوشن 4K هستیم. همان‌طور که در ادامه مشاهده می‌کنید، کارت گرافیک RTX 3090 به صورت میانگین از 46.7 تا 92.5 فریم بر ثانیه افزایش پیدا کرد.

منبع
Wccftech
نمایش بیشتر

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی
0 0 رای
امتیاز به مطلب
اطلاع رسانی در مورد
guest
0 کامنت
کامنت داخل متن
دیدن تمام کامنت‌‌ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا