بازی هاسخت افزار

نمایش قابلیت‌های FidelityFX در Hangar 21 Technology Demo

این دمو در حال حاضر برای عموم در دسترس نیست!

همان‌طور که در اوایل هفته وعده داده شده بود، شرکت AMD نسخۀ کامل ویدئوی Hangar 21 Technology Demo را منتشر کرد که قرار است نمایش دهندۀ قدرت کارت گرافیک‌های سری Radeon RX 6000 مبتنی بر معماری RDNA 2 باشد.

نسخۀ تکمیلی ویدئوی Hangar 21 Technology Demo اطلاعات کاملی درمورد تکنیک‌های خاص استفاده شده توسط AMD فراهم می‌کند. بیشتر این تکنیک‌ها نظیر Dynamic Area Lights، Volumetric Lights، Real-Time Global Illumination، Volumetric Fog، God Rays و Depth of Field از مدتی پیش در بازی‌های مختلف وجود داشتند.

علاوه بر این، برخی افکت‌های ارائه شده برای تکنیک FidelityFX با Ray Tracing ترکیب شده است. به عنوان مثال، تکنیک FidelityFX Ambient Occlusion (CACAO) جایگزین قابلیت DXR مبتنی بر Ray Traced AO می‌شود و همین امر برای Stochastic Screen Space Reflections (SSSR) در برخی صحنه‌ها صدق می‌کند و در برخی صحنه‌ها از آن استفاده شد.

با FidelityFX شاهد عملکرد بهتری در بازی‌ها خواهیم بود

هم‌چنین، در موارد دیگر شاهد استفاده از فناوری DXR مبتنی بر Ray Traced Reflections بودیم. طبق گفتۀ AMD، این شیوه بهترین راه حل برای زمانی است که اثرات Ray Tracing در بازی اضافه می‌شود و می‌تواند عملکرد آن را در سطح بالا حفظ کند. غیر از به اشتراک گذاری ویدئوی Hangar 21 Technology Demo، شرکت AMD هم‌چنین اطلاعات مربوط به عناوینی که از FidelityFX پشتیبانی می‌کنند را بروزرسانی کرد. در حال حاضر، 35 بازی حداقل از یک افکت FidelityFX بهره می‌برند.

قابلیت FidelityFX CAS در دو حالت فعال و غیر فعال
قابلیت FidelityFX CAS در دو حالت فعال و غیر فعال

شرکت AMD در همین حال نشان داد که تکنیک FidelityFX CAS (Contrast Adaptive Sharpening) به زودی برای نسخۀ کامپیوتر بازی Horizon Zero Dawn: Complete Edition نیز اضافه خواهد شد که به عنوان دومین افکت FidelityFX پس از Downsampler (SPD) محسوب می‌شود. زمانی که از گزنیۀ TAA (Anti Aliasing موقت) در بازی Horizon Zero Dawn: Complete Edition استفاده کنید، می‌توان گزینۀ CAS را فعال کرد و به لطف نوار قابل تنظیم می‌توان وضوح آن را تغییر دهید. تصویر روبرو تکنیک CAS را در زمان فعال و غیر فعال بودن نشان می‌دهد.

قابلیت‌های FidelityFX کدامند؟

در حال حاضر، مجموعه افکت‌های FidelityFX در حال حاضر گسترش بوده و شامل قابلیت‌هایی نظیر Variable Rate Shading، Denoiser و Parallel Sort است. اولین مورد مبتنی بر DirectX 12 Ultimate VRS بوده که هدف آن کاهش شدت سایه زنی برای دستیبابی به عملکرد بهتر است. مورد دوم، برای کاهش مسائل مربوط نویز مفید بوده که به صورت ویژه با Ray Tracing ارتباط دارد. آخرین مورد هم طبق چیزی که توسط AMD توضیح داده شده، مربوط به مرتب سازی سریع‌ داده‌ها در نمایش فریم‌ها توسط پردازندۀ گرافیکی است.

درمورد اینکه Hangar 21 Technology Demo به صورت عمومی قابل دسترسی خواهد بود یا خیر هنوز هیچ صحبتی نشده است، اما در صورت چنین اتفاقی، جزئیات آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. در ادامه نیز ویدئوی منتشر شده را مشاهده می‌کنید.

منبع
Wccftech
نمایش بیشتر

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی
0 0 رای
امتیاز این مطلب
اطلاع رسانی در مورد
guest
0 کامنت
کامنت داخل متن
دیدن تمام کامنت‌‌ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا