بازی هاسخت افزار

هنوز برنامه‌ای برای استفاده از فناوری سوپر رزولوشن در بازی Metro Exodus وجود ندارد

تنها از تکنیک‌های دردسترس FidelityFX بهره گرفته می‌شود

استودیوی اوکراینی 4A Games که به دلیل ساخت و توسعه سری بازی محبوب Metro شناخته می‌شود، همیشه یکی از تیم‌های نوآور و فعال در زمینه موارد فنی و بصری بوده و همیشه سعی کرده از آخرین فناوری‌های موجود در دنیای سخت افزار و نرم افزار برای بازی‌هایش بهره بگیرد. 4A Games با این که از همان ابتدای عرضه بازی Metro Exodus در سال 2019، پشتیبانی از فناوری‌های گرافیکی شرکت انویدیا (Nvidia)، یعنی DLSS و Ray Tracing را در دستور کار خود قرار داده بود، اما تا کنون نسبت به بهره‌ گیری از فناوری‌های مشابه شرکت AMD، بی‌‌تفاوت بوده است.

فناوری FidelityFX با این که در حال پیدا کردن راه خود به بازار بازی‌های ویدیویی است و حتی در اختیار سازندگان و توسعه دهندگان کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس قرار گرفته، اما فناوری سوپر رزولوشن یا FSR هنوز تا نهایی شدن و ورود به دنیای بازی‌ها فاصله دارد. استودیوی 4A Games به تازگی و در یک جلسه پرسش و پاسخ درباره بهره‌گیری از فناوری‌های شرکت AMD این چنین توضیح داده است:

4A Games هنوز فناوری FidelityFX Super Resolution شرکت AMD را در حال حاضر برای Metro Exodus ارزیابی نکرده است. در جلسه پرسش و پاسخ خود ما به کیت توسعه متن باز AMD FidelityFX اشاره داریم که یک سری تکنیک قدیمی اضافی را هدف قرار داده که رندر Ray Tracing جدید ما از آن‌ها استقاده نمی‌کند. استودیوی 4A Games

4A Games و فناوری سوپر رزولوشن

4A Games همچنین توضیح داده که آ‌ن‌ها برای خود یک تکنیک بازسازی تصویر یا Temporal Reconstruction دارند که از تمام سخت افزارها بهره می‌گیرد. بنابراین، این استودیوی اوکراینی فعلاً برنامه‌ای برای استفاده از فناوری‌های بصری شرکت AMD ندارد.

با توجه به این که روش‌های AMD برای تکنیک بازسازی تصویر با تکنیک‌های شرکت انویدیا متفاوت است، طبیعی است که سازندگان سری Metro خود را به استفاده از یک کیت توسعه وفق می‌دهند. با این حال، به نظر می‌رسد که استودیوی 4A Games هم‌اکنون از چگونگی عملکرد فناوری سوپر رزولوشن شرکت AMD با خبر است اما استفاده از آن برای آن‌ها در حال حاضر ممکن نیست.

در طرف دیگر، Metro Exodus Enhanced Edition از فناوری DLSS 2.1 شرکت انویدیا بهره می‌گیرد که بهبودهایی را نسبت به DLSS 1.0 داشته است. شما می‌توانید تصاویر مقایسه‌ای را در زیر مشاهده کنید:

Metro Exodus Enhanced Edition همچنین از فناوری نرخ شیدینگ متغیر یا Variable Rate Shading بهره می‌برد که کاربران AMD نیز می‌توانند آن را فعال کنند. این نسخه ارتقا یافته از بازی Metro Exodus در تاریخ 6 ماه می سال 2021، مصادف با 16 اردیبهشت ماه دردسترس قرار می‌گیرد. کسانی که نسخه اولیه را تهیه کرده باشند، می‌توانند نسخه ارتقا یافته را به صورت رایگان دریافت نمایند.

نظر شما در مورد بازی Metro Exodus و عدم استفاده از فناوری‌های بصری شرکت AMD برای نسخه ارتقا یافته آن چیست؟ نظرات خوب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع
Wccftech
نمایش بیشتر
0 0 رای
امتیاز این مطلب
اطلاع رسانی در مورد
guest
0 کامنت
کامنت داخل متن
دیدن تمام کامنت‌‌ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا