بازی هاسخت افزار

چرا بازی The Medium اینقدر پرتقاضا و سنگین است؟

سازندگان توضیح می‌دهند!

بازی The Medium به تازگی برای پلتفرم‌های شرکت مایکروسافت، یعنی رایانه‌های شخصی (ویندوز10)، ایکس باکس سری ایکس و سری اس منتشر شده و بازخوردهای نسبتاً خوبی را از طرف منتقدان و گیمرها دریافت کرده است. با این حال، طبق گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ایم، به نظر می‌رسد این بازی ترسناک، به شدت پرتقاضا و سنگین است و کمر قدرتمندترین کارت‌ گرافیک‌ها را نیز خم می‌کند!

سازندگان بازی The Medium، یعنی استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) پیش از انتشار رسمی بازی، با انتشار مشخصات سیستم مورد نیاز عنوان خود، به نوعی گیمرهای پلتفرم رایانه‌های شخصی را از تقاضای سخت افزاری بالای آن مطلع کرده بود. حالا که بازی The Medium منتشر شده، گیمرها و کاربران به خوبی متوجه این تقاضای سخت افزاری بالا و سنگین بودن بازی شده‌اند. به عنوان مثال، گفته شده بازی با یک کارت گرافیک قدرتمند، مانند RTX 3080، نمی‌تواند به صورت ثابت با نرخ فریم 60 بر ثانیه اجرا شود و در برخی مواقع حتی به این کارت مدرن و قابل اعتماد نیز فشار می‌آورد!

توضیح سازندگان

حال، سازندگان The Medium پس از شکایت‌های فراوانی که به میزان تقاضای سخت افزاری بازی شد، توضیحاتی را درباره این موضوع ارائه کردند. طراح ارشد این عنوان، یعنی‌ ویچک پیکو (Wojciech Piejko) در استودیوی بلوبر تیم، جهان و دنیای دوگانه بازی The Medium را دلیل اصلی تقاضای سخت افزاری بالای آن معرفی می‌کند.

ما دو جهان را به صورت همزمان رندر می‌کنیم و اگر مردم بخواهند این دو جهان را با HDR و Ray Tracing رندر کنند، سخت افزار قدرتمندی طلب می‌شود. ما نمی‌خواهیم مشخصات را روی اینترنت قرار دهیم و بگوییم:«بله، این روی کارت شما به خوبی اجرا می‌شود» چون این درست نیست. بازی ما بین دو جهان در حال گردش است. بعضی اوقات شما تنها در یک جهان هستید و بعضی اوقات به صورت همزمان در دو جهان قرار می‌گیرید. اگر بازی را از همان ابتدا اجرا کنید، یک دنیا در اختیار دارید و پس از آن در وضعیت دنیای دوگانه قرار می‌گیرید و بازی این دو دنیا را رندر می‌کند. زمانی که بازی دو جهان را رندر می‌کند، نرخ فریم کاهش می‌یابد و این خوب نیست. طراح ارشد بازی The Medium

دنیای دو گانه The Medium چیست؟

در واقع سازندگان، دلیل اصلی تقاضای بالای سخت افزاری The Medium را همین دنیای دوگانه بازی می‌دانند. برای کسانی که با این عنوان وحشت بقا (Survival Horror) آشنا نیستند، بد نیست توضیح دهیم که شخصیت اصلی بازی به صورت همزمان در دو جهان زندگی می‌کند. یکی از آن‌ها، دنیای واقعی و معمولی است و دنیای دیگر، دنیایی شبیه به برزخ طراحی شده است. بازی در مواقعی باید هر دو این جهان‌ها را رندر کند و همین باعث بالا رفتن تقاضای سخت افزاری The Medium می‌شود.

بدون شک از استودیوی بلوبر تیم انتظار داریم تا با کار بیشتر روی بازی، بروزرسان‌هایی را عرضه کرده و وضعیت عملکرد بازی روی پلتفرم‌ رایانه‌های شخصی را بهبود دهند. با داشتن کارت گرافیک‌های مدرن شرکت انویدیا (سری 20 و 30)، می‌توانید با استفاده از فناوری DLSS، عملکرد بسیار بهتری دریافت کنید اما به صورت کلی، The Medium پرتقاضا و سنگین است.

نظر شما در مورد بازی The Medium و تقاضای سخت افزاری قابل توجه آن چیست؟ نظرات خوب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع
Gaming Bolt
نمایش بیشتر
0 0 رای
امتیاز این مطلب
اطلاع رسانی در مورد
guest
0 کامنت
کامنت داخل متن
دیدن تمام کامنت‌‌ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا