بازی ها

شرکت برادران وارنر یک مکانیک گیم‌پلی بازی را به نام خود ثبت کرد!

عجیب، مانند انحصاری کردن یکی از مکانیک‌های بازی!

اگر یادتان باشد، بازی Middle Earth: Shadow of Mordor در سال 2014 میلادی توسط شرکت برادران وارنر (Warner Bros) منتشر شد و با این که به صورت کلی عنوان انقلابی و متحول کننده‌ای نبود، اما مکانیک گیم‌پلی مرکزی خاصی داشت که باعث می‌شد تجربه آن به شدت لذت‌بخش باشد.

این سیستم یا مکانیک مرکزی در بازی Shadow of Mordor، سیستم نمسیس (Nemesis) نام داشت و باعث می‌شد بازی به صورت پویا و زنده به نظر برسد. با این سیستم گیم‌پلی، دشمنان به صورت هوشمند در دنیای بازی رفتارهای منحصر به فرد و خاصی را از خود نشان می‌دادند و رتبه بندی‌ آن‌ها به صورت پویا بود. این سیستم در سال 2017 و با بازی Middle Earth: Shadow of War که دنباله عنوان قبلی بود، این بار به صورت کامل‌تری تکرار شد و موفقیت را از آنِ بازی مذکور کرد.

با این حال، سوال بسیاری از گیمرها در طول سال‌های اخیر این بوده که سیستم نمسیس به غیر از عناوین Middle Earth، در بازی دیگری تکرار نشد و توسعه دهندگان با الگو گرفتن از آن بازی خود را غنی‌تر نکردند؟ حال، پاسخ این سوال به تازگی روشن شده است. طبق اطلاعاتی که به دستمان رسیده، شرکت برادران وارنر یک پتنت ویژه را برای سیستم نمسیس ثبت کرده و برای مدت قابل توجهی سعی داشتند در زمینه‌های شخصیت‌های نمسیس، پایگاه‌های نمسیس، انتقام‌های اجتماعی و دنبال کنندگان (Follower) در بازی‌های کامپیوتری فایل‌هایی را ثبت نمایند.

نمایی از منوی سیستم نمسیس در بازی Shadow of Mordor
نمایی از منوی سیستم نمسیس در بازی Shadow of Mordor

این اقدام شرکت برادران وارنر یک بار در سال 2019 رد شد اما آن‌ها باز هم نسبت به ثبت کردن فایل‌های پتنت سیستم نمسیس اقدام کردند و هم‌اکنون در مرحله نهایی کار قرار دارند. این بدین معنی است که تنها یک سری کاغذ بازی مسائل پرداختی با تمام شدن کار فاصله وجود دارد.

اگر تاکنون متوجه فعالیت‌های شرکت برادران وارنر نشده‌اید، باید توضیح دهیم که این شرکت یک مکانیک محبوب و محوری (سیستم نمسیس) درون بازی‌های خود را به صورت یک ابداع و اخراع، ثبت کرده و در واقع آن را تنها برای خود، بازی‌های خود و استودیو‌های زیرمجموعه، انحصاری ساخته است. اگر فایل آن‌ها با موفقیت ثبت شود، دیگر نمی‌توان سیستم نمسیس یا چیزی شبیه به آن‌ را درون بازی‌های ویدیویی دیگر، به غیر از بازی‌های برادران وارنر مشاهده کرد.

انحصاری کردن یک مکانیک گیم‌پلی، شاید موضوع و پدیده‌ای باشد که تا به حال در تاریخ بازی‌های ویدیویی مشاهده نکرده بودیم. معمولاً زمانی که مکانیک‌ها یا عناصر مختلفی از یک بازی محبوب شود، توسعه دهندگان دیگر سعی می‌کنند از آن‌ها الگو گرفته و درون بازی‌های خود استفاده کنند. در این وضعیت، استودیو یا شرکت پیشگام، استودیوی الگو گرفته را متهم نمی‌کند اما حالا اگر هر استودیوی دیگری به غیر از استودیوهای برادران وارنر از مکانیک یا سیستم نمسیس درون بازی‌هایش استفاده کند، متهم شناخته می‌شود و از انجام این کار ممنوع است.

نظر شما در مورد اقدام جالب و عجیب شرکت برادران وارنر چیست؟ آیا به سیستم نمسیس که درون بازی‌های‌ Middle Earth: Shadow of Mordor و Middle Earth: Shadow of War مشاهده کردیم، علاقه دارید؟ نظرات خوب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع
Gaming Bolt
نمایش بیشتر
0 0 رای
امتیاز به مطلب
اطلاع رسانی در مورد
guest
0 کامنت
کامنت داخل متن
دیدن تمام کامنت‌‌ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا