بازی هاسخت افزار

نگران نباشید؛ بازی Halo Infinite برای تمام‌ پلتفرم‌های هدف بهینه خواهد شد!

اجرای هیلو جدید روی ایکس‌باکس‌وان قدیمی؟ مشکلی نیست!

بازی Halo Infinite یکی از مورد انتظارترین عناوین سال 2021 میلادی است که باید روی تمام پلتفرم‌های قدیمی و جدید شرکت مایکروسافت اجرا شود. در حالی که بسیاری از گیمرها از نحوه اجرا و عملکرد هیلو جدید روی کنسول‌های قدیمی‌تر نگران هستند، اما سازندگان به تازگی به طرفداران اطمینان خاطر داده‌اند.

اگر با تأخیر دیگری در تاریخ انتشار بازی Halo Infinite مواجه نشویم، این عنوان قرار است تا پایان سال 2021 میلادی عرضه شود اما نکته جالب درباره Halo Infinite این است که مایکروسافت قصد عرضه آن برای کنسول‌های نسل جدید ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) و ایکس باکس سری اس (Xbox Series S) به همراه کنسول‌های قدیمی‌تر ایکس باکس وان (Xbox One) و ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) را دارد. همین موضوع سبب شده تا نگرانی‌هایی در رابطه با بهینه سازی این عنوان شوتر اول شخص برای کنسول‌های قدیمی‌تر با سخت‌افزاری ضعیف‌تر به وجود بیاید.

با این که بحث بهینه سازی بازی Halo Infinite به عنوان یک بازی انحصاری و فرست پارتی به صورت کلی بسیار مهم است، اما همیشه نگرانی برای پلتفرم‌ها و کنسول‌هایی پیش می‌آید که سخت افزار سالخورده و ضعیفی دارند. Halo Infinite روی کاغذ یک بازی نسل نهمی است، اما چگونه باید به اجرای خوب و قابل قبول آن روی سخت افزار ضعیف کنسولی مانند ایکس باکس وان (معمولی یا اس) امیدوار باشیم؟

سازندگان می‌گویند نگران نباشید!

در این وضعیت، سازندگان Halo Infinite، یعنی استودیوی 343Industries وارد عمل شده و به گیمرها و طرفداران برای اجرای مناسب این عنوان مورد انتظار روی تمامی پلتفرم‌ها و کنسول‌ها، اطمینان خاطر می‌دهد. معمار اصلی و پایه این عنوان به تازگی درباره روش بهینه سازی برای تمامی پلتفرم‌ها، توضیحاتی را ارائه کرده است.

این چیزی است که من را به عنوان یک مهندس معمار هیجان‌زده می‌کند. برای Halo Infinite، ما راهکار چند رشته‌ای (multi-threading) را از نو ساختیم تا از بهره‌وری اجرایی بالا روی تمام پلتفرم‌ها و رایانه‌های شخصی اطمینان حاصل کنیم. ما به جای این که بازی را تنها برای ایکس باکس وان بهینه کنیم، از این سیستم جدید استفاده کردیم تا رندرر (رندر کننده) را به یک فریم‌ورک موازی بزرگ چند رشته‌ای منتقل کنیم تا از تمام تقاضای بالای ویژگی‌های رندرینگ پشتیبانی کنیم و به بهره‌وری گرافیکی بالایی روی پردازنده‌های PC و سخت افزار ایکس باکس سری ایکس/اس و ایکس باکس وان‌ ایکس/اس برسیم. در عمل، این بدین معنی است که تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا Halo Infinite روی هر دستگاهی که برای بازی انتخاب می‌کنید، بهینه اجرا شود. Daniele Giannetti، معمار پایه بازی Halo Infinite

بازی Halo Infinite قرار است در فصل پاییز سال 2021 میلادی برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس عرضه شود. نظر شما در مورد تلاش سازندگان برای بهینه‌سازی بازی روی سخت افزار ضعیف کنسولی مانند ایکس باکس وان چیست؟

منبع
Gaming Bolt
نمایش بیشتر
0 0 رای
امتیاز این مطلب
اطلاع رسانی در مورد
guest
0 کامنت
کامنت داخل متن
دیدن تمام کامنت‌‌ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا