بازی ها

پتنت جدید Take-Two برای هوش مصنوعی NPCها

پتنت ثبت شده جدید از سوی Take-Two Interactive نشان می‌دهد این کمپانی به دنبال افزایش قدرت ذهنی و مکان‌یابی هوش مصنوعی برای NPCها در بازی‌ها می‌باشد.

این پتنت با نام «System and Method for Virtual Navigation in a Gaming Environment» چند روزی است که در ردیت دست‌به‌دست می‌شود. اولین بار شرکت مادر Rockstar یعنی Take-Two Interactive در اکتبر ۲۰۲۰ این پتنت را به ثبت رسانده است.

نزدیک‌ترین احتمال برای کاربرد این پتنت، ارتقای سطح هوش مصنوعی کارکتر‌های غیرقابل کنترل یا NPCها در بازی‌های رایانه‌ای می‌باشد. زیرا که چند سالی است این کاکترها کمی عقب افتاده شده‌اند.

این پتنت اشاره می‌کند که سیستم‌های متداول فقط منابع محدودی را برای توسعه دهنگان فراهم می‌سازند. همه NPCها در بازی‌های امروزی با سرعتی یکسان حرکت می‌کنند و کارهایی مشابه با یکدیگر انجام می‌دهند. اما به نظر می‌رسد این پتنت به برخی از این شخصت‌های غیرقابل کنترل اجازه انجام دادن حرکات متفاوتی را نسبت به دیگران می‌دهد.

Rockstar فکر می‌کند که سیستم فعلی NPCها کمبو‌دهایی دارد و می‌خواهد با این پتنت تا حد زیادی این کمبو‌دها را جبران کند. این پتنت قطعا یک راهکار مناسب برای دادن شخصیت‌های متفاوت به NPCها می‌باشد. برای مثال یک کارکتر با یک ماشین خاص سمت چپ جاده را اشغال کرده است که باعث ترافیک می‌شود یا یک کارکتر مضطرب با سرعتی کمتر نسبت به دیگران حرکت می‌کند.

این پتنت تحت مالکیت Take-Two Interactive می‌باشد اما نام David Hynd مدیر فناوری و Simon Parr رئیس بخش هوش مصنوعی Rockstar North به عنوان مخترعین این پتنت ثبت شده است.

با اینکه راکستار ترجیح داده است درباره بازی بعدی خود سکوت کند. اما منابع متعددی اعلام کرده‌اند که این استودیو در حال ساخت GTA 6 می‌باشد. و احتمال می‌رود این بازی در سال ۲۰۲۳ به صورت رسمی عرضه شود.

منبع
VG247
نمایش بیشتر

مرتضی گلستانی

کامپیوترها برای من بی‌جان نیستن؛ حرارتی که تولید می‌کنن و صدایی که ازشون درمیاد به من یادآوری می‌کنه که اون‌ها هم زنده هستن و حس دارن.
0 0 رای
امتیاز به مطلب
اطلاع رسانی در مورد
guest
0 کامنت
کامنت داخل متن
دیدن تمام کامنت‌‌ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا