بازی هادنیای آی تی

با نرم افزار طراحی کاراکتر MetaHuman، شاهکار Epic Games آشنا شوید

اپیک گیمز همواره در تلاش است تا دنیای بازی‌های ویدیوئی را به واقعیت نزدیک کند

شرکت Epic Games اخیراً در حال توسعۀ ابزار نرم افزاری است که برپایۀ موتور گرافیکی Unreal Engine طراحی شده، هدف اصلی از توسعۀ این نرم افزار سهولت بیشتر در طراحی سه بعدی چهرۀ انسان (MetaHuman) برای استفاده در فیلم‌ها و بازی‌های ویدیوئی است. ابزار نرم افزاری مذکور به شکل یک سرویس ابری طراحی شده و کاربران می‌توانند از طریق مرورگر وب به آن دسترسی داشته باشند. نکته‌ای که در فروش این نرم افزار جدید تأثیر بسزایی خواهد داشت این است که اپیک گیمز باید عملکرد سریع‌تری نسبت به ابزارهای طراحی کاراکتر استاندارد را در این نرم افزار ارائه کند.

شرکت Epic Games پس از پایان یافتن ماجرای درگیری و به دادگاهی شدن به خاطر قوانین و مقررات App Store شرکت اپل، یا زمانی که دیگر مشغول عرضۀ 750 میلیون نسخه از بازی‌های ویدیوئی به رایگان نیست؛ موفق شده تا به لطف تلاش‌های تیم توسعه به رهبری Tim Sweeney ابزاری نوین برای طراحی سه بعدی کاراکتر توسعه دهد که صنعت طراحی کاراکتر را متحول خواهد کرد.

موتور گرافیکی Unreal Engine چیست؟

به احتمال زیاد اغلب مخاطبین این مقاله از موتور گرافیکی Unreal Engine که صدها بازی ویدیوئی از آن قدرت می‌گیرند، اطلاعی ندارند. بازی‌های ویدیوئی بی شماری روی پلتفرم‌های مختلف نظیر کامپیوترهای دسکتاپ، کنسول‌ها و حتی گوشی‌های هوشمند وجود دارند که برای ساخت آن‌ها از Ureal Engine استفاده شده است. به تازگی شرکت Epic Games از نرم افزار جدیدی رونمایی کرده که برپایۀ این موتور گرافیکی ساخته شده و برای طراحی چهرۀ انسان به شکل انیمیشین‌های واقع‌گرایانه استفاده خواهد شد.

کاراکترهای پیش نمایش نرم افزار MetaHuman
کاراکترهای پیش نمایش نرم افزار MetaHuman

معرفی مختصر نرم افزار MetaHuman

این ابزار نرم افزاری جدید MetaHuman Creator نام دارد و به لطف فناوری Unreal Engine Pixel Streaming تحت وب اجرا می‌شود. شرکت Epic Games نام قلمبه سلنبه‌ای برای این ابزار انتخاب کرده، اما این شرکت می‌گوید این ابزار می‌تواند به ساخت و طراحی طیف گسترده‌ای از کاراکترها برای استفاده در سناریوهای مختلف در بازی‌های ویدیوئ، کمک بسزایی بکند. در ادامه به سه کاراکتری که به صورت پیش فرض برای پیش نمایش قدرت این نرم افزار ساخته شده‌اند توجه کنید (برای مشاهدۀ تصویر در اندازۀ اصلی روی آن کلیک کنید).

یک مثال بارز برای این موضوع این است که طراحان کاراکتر در پروژه‌های سه بعدی باید یک کاراکتر را از صفر تا صد خلق کنند، مسلماً این کار به ماه‌ها و حتی سال‌ها زمان نیاز خواهد داشت. به لطف ابزرا جدید شرکت Epic دیگر نیاز نیست که یک کاراکتر را از پایه طراحی کنید؛ تنها کافیست یک مدل آماده در این نرم افزار را انتخاب کرده و با Sculpt کردن آن را به کاراکتر مدنظر خود تبدیل کنید. ابزار مذکور از قابلیت‌هایی نظیر طراحی و ساخت جزئیات روی پوست، ساخت لباس و پارچه و برخی دیگر از المان‌های مورد نیاز طراحی کاراکتر، بهره‌مند است.

طراحی کاراکتر ساده‌تر از هر زمان

هدف اصلی از تولید این ابزار استفاده از آن به صورت تحت وب و به شکل یک سرویس ابری بوده است؛ در این صورت حتی کاربرانی که دارای سیستم‌های بسیار ضعیف و اقتصادی هستند نیز می‌توانند به راحتی به طراحی بپردازند. نرم افزار MetaHuman از ابزارهایی نظیر Quixel، Cubic Motion و 3Lateral قدرت می‌گیرد. ابزارهای مذکور همگی محصولات شرکت‌های بزرگی هستند که در زمینۀ دید کامپیوتری، طراحی تکسچرهای واقع گرایانه، انیمیشن چهره و مدل کردن سه بعدی فعالیت دارند، هستند. این بدین معنی است که پس از طراحی تنها با استفاده از Drag and Drop کردن طرح خود به Unreal Engine می‌توانید به ادامۀ فرآیند توسعۀ پروژه ادامه دهید و دیگر به استفاده از چندین نرم افزار جداگانه برای طراحی نیاز نخواهید داشت.

شرکت Epic Games محصول نرم افزاری جدیدش را به همراه سه کاراکتر از پیش طراحی شده که می‌توانید با آن‌ها در موتور گرافیکی Unreal Engine بازی کنید، رونمایی کرده است. شرکت Epic قصد دارد تا اواخر ماه آینده نرم افزار MetaHuman را تحت عنوان Early Access در دسترس کاربران قرار دهد. برای ثبت نام در برنامۀ Early Access این شرکت از طریق این لینک اقدام کنید.

نمایش بیشتر

ایمان ایمانی

یه مهندس نرم‌افزار 25 ساله که خورۀ گیم و سخت‌افزاره 👨‍💻
0 0 رای
امتیاز این مطلب
اطلاع رسانی در مورد
guest
0 کامنت
کامنت داخل متن
دیدن تمام کامنت‌‌ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا