بازی ها

وعده‌های Bethesda برای دو بازی Starfield و Elder Scrolls 6

Todd Howard دربارۀ آیندۀ بازی‌های Starfield و Elder Scrolls 6 استودیوی Bethesda صحبت می‌کند

از آخرین صحبت‌های استودیوی Bethesda دربارۀ عناوین خود در ژانر AAA سال‌های زیادی می‌گذرد، اما براساس اعلامیۀ این استودیو در سال 2018 می‌دانیم که دو عنوان Starfield و The Elder Scrolls 6 در دست توسعه قرار دارند. هردوی این بازی‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام هستند اما رئیس این استودیو، Todd Howard، امروز اطلاعات جالبی را از آن‌ها منتشر کرده است. برای مثال وی گفت نقشۀ این بازی بزرگترین نقشه‌ای خواهد بود که این استودیو تاکنون ارائه کرده است.

این موضوع بسیار قابل توجه است چرا که نقشۀ بازی‌های استودیوی Bethesda در حال حاضر نیز بسیار عظیم هستند، حتی در عناوینی مانند Skyrim و Oblivion نیز شاهد نقشه‌های عظیمی بودیم. اما با این حال باز هم ممکن است برخی از این موضوع که بسیاری از مناطق بازی خالی از محتوا هستند شکایت کنند.

روش جدید برای طراحی جهان بازی

صرف نظر از اینکه آیا شما هم یکی از افراد شاکی هستید یا خیر، صحبت‌های Howard و تیم سازندۀ بازی Starfield دربارۀ نقشۀ عظیم این بازی بسیار هیجان انگیز هستند. در فرآیند ساخت این بازی تیم استودیوی Bethesda به جای استفاده از روش طراحی جهان سنتی (Traditional Handcrafted Horld Hesign)، از روش جدید رویه‌ای برای طراحی جهان این بازی استفاده می‌کنند و در حال استخدام افراد متخصص در این زمینه هستند. استودیوی Bethesda از این روش در گذشته نیز استفاده کرده است اما به نظر می‌رسد که این بار این روش قرار است نقش بزرگ‌تری را ایفا کند. اگر نگران مشکل قدیمی استودیوی Bethesda هستید این استودیو با موتور گرافیکی Creation Engine قصد دارد به تمام این نگرانی‌ها پایان دهد.

بهبود در زمینۀ هوش مصنوعی، انیمیشن و رندرینگ

با توجه به صحبت‌های Howard، موتور گرافیکی این استودیو طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته و بهبودهای متعددی در زمینۀ هوش مصنوعی، انیمیشن و رندر کردن جهان بازی روی آن اعمال شده است. (این بدین معنی است که دیگر شاهد گلیچ‌ها و Pop upهای تصویری در رندر جهان بازی نخواهیم بود). این سه مورد همیشه آزار دهنده‌ترین مواردی بوده‌اند که کاربران بازی‌های این استودیو از آن‌ها شکایت داشته‌اند.

به عنوان یک PC گیمر ما بسیار خوشحالیم که استودیوی Bethesda بالاخره به محدود کردن موتور فیزیک بازی برای اجرای آن با نرخ 60 فریم بر ثانیه پایان داده است، تجربۀ بازی با نرخ فریمی بالاتر از 60 فریم بر ثانیه به همراه جهانی به همراه تنوع زیادی از حیوانات در حیات وحش و NPCها، بدون وجود باگ و گلیچ بسیار دلنیشن خواهد بود.

سایر اطلاعاتی که Howard ارائه داده است مربوط به شهر‌ها و NPCها در بازی‌های آینده هستند و اینکه قرار است همه چیز به شکلی نزدیک‌تر به واقعیت در بازی‌های آیندۀ این استودیو تبدیل شوند. شنیدن این اخبار برای کسانی که بازی Skyrim، یکی از عناوینی که با جزئیات بسیار دقیق طراحی شده بود اما به لیل محدودیت سخت افزاری کنسول‌ها با کیفیتی که پتانسیل آن را داشت اجرا نمی‌شد، را تجربه کرده‌اند می‌توانند اخبار بسیار خوشی باشند. در مورد NPCها این بار تعداد آن‌ها بسیار بیشتر خواهد بود و همچنین وابستگی بیشتری به تجربۀ گیم‌پلی خواهند داشت.

منبع
Techspot
نمایش بیشتر

ایمان ایمانی

یه مهندس نرم‌افزار 25 ساله که خورۀ گیم و سخت‌افزاره 👨‍💻
0 0 رای
امتیاز این مطلب
اطلاع رسانی در مورد
guest
0 کامنت
کامنت داخل متن
دیدن تمام کامنت‌‌ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا